Studenci powalczą o pieniądze
Powstająca galeria Korona Kielce zapłaci żakom za pomysły. Studenci Politechniki Świętokrzyskiej będą mieli okazję zasugerować , jak powinien wyglądać jeden z elementów w mieście, związany z centrum handlowym.
Innowacyjność przede wszystkim
Na początku stycznia wystartował konkurs architektoniczny na
opracowanie projektu koncepcyjnego pod nazwą „Pylon reklamowy dla
Centrum Kulturalno-Handlowo-Rozrywkowego Galerii Korona w Kielcach”.
Jest to wspólna inicjatywa spółki Church Land Development, inwestora
galerii handlowej oraz kieleckiej uczelni wyższej. Rozmowy na ten temat
prowadzone były od końca ubiegłego roku. Formalnie organizatorem
przedsięwzięcia,na zlecenie spółki, jest uczelnia, która 20 stycznia na
swojej stronie internetowej opublikowała ogłoszenie o naborze prac.
-W tej chwili już kilka osób wyraziło zainteresowanie inicjatywą i odebrało niezbędne materiały
konkursowe – przekazuje inż. Kamil Biskup, sekretarz organizacyjny
konkursu. W ramach podpowiedzi uczestnicy otrzymują m.in. wizualizację
galerii oraz otoczenia, w którym znajdować będzie się obiekt, jego
logotyp i mapkę z lokalizacją pylonu.
- Organizator konkursu dąży do
wyłonienia w drodze konkursu, innowacyjnego pomysłu pylonu reklamowego
Galerii Korona. Konkurs musi dać satysfakcjonujące odpowiedzi na
uwarunkowania estetyczne oraz architektoniczno – urbanistyczne. Forma
jak również rozwiązania artystyczne przedmiotowego pylony powinny ściśle
nawiązywać do funkcji, charakteru budynku oraz otoczenia. Innowacyjność
rozwiązań będąca podstawą opracowania, powinna znaleźć
odzwierciedlenie w proponowanej technologii i formie obiektu, stanowić
przykład nowoczesnego myślenia o architekturze zarówno w aspekcie
technologicznym jak również architektonicznym – wyjaśnia regulamin.
Dwa cele Galerii Korona Kielce
Galeria Korona Kielce ma dwa cele, które dzięki konkursowi chce
osiągnąć.
- Po pierwsze jesteśmy ciekawi, jaką wizję na pylon reklamowy,
czyli wolno stojący słup z reklamą, mają młodzi ludzie. Być może ich
projekty okażą się na tyle nowatorskie, by wdrożyć je w pełnym
odwzorowaniu. Być może skorzystamy tylko z pewnych koncepcji. A po
drugie zależy nam na tym, by mieszkańcy jak najbardziej utożsamiali się z
obiektem, który powstanie w centrum ich miasta – informuje Michał Tur,
manager ds. marketingu galerii Korona Kielce.
Według regulaminu konkurs
ma formę zamkniętą i mogą w nim wziąć udział tylko studenci Politechniki
Świętokrzyskiej w Kielcach. Autorzy najlepszych prac nagrodzeni zostaną
trzema nagrodami pieniężnymi. – Za pierwsze miejsce przewidzieliśmy
1500 zł, a za drugie i trzeci po 750 zł – wyjaśnia Michał Tur.
Termin
zgłaszania prac upływa 15 marca. – Będzie to akurat zbieżne z
zakończeniem sesji, dlatego mamy nadzieje, że studenci będą liczyć siły
na zamiary – ocenia Kamil Biskup. Rozstrzygnięcie konkursu zaplanowano
na 21 marca 2011 roku.
Pomimo tego, że Galeria Korona Kielce jest jeszcze w budowie, to już
można dostrzec inicjatywy kulturalne i społeczne organizowane przez
inwestora, jak np. wyżej opisany konkurs.
Według informacji uzyskanych od firmy wykonawczej wszystkie prace
związane z budową galerii Korona Kielce przebiegają prawidłowo. Do końca
lutego zakończone powinny zostać wszystkie roboty ziemne. Stan zero
zostanie osiągnięty zgodnie z planem, czyli do maja 2011 roku, natomiast
w czerwcu galeria będzie widoczna ponad ziemią. W połowie grudnia tego
roku budynek w stanie surowym, powinien zostać oddany inwestorowi.
Galeria Korona Kielce w statystyce:
Prawomocne pozwolenie na budowę - 14 lipca 2010
Wmurowanie kamienia węgielnego – 23 września 2010
Planowane otwarcie obiektu - pierwszy kwartał 2012 roku.
Kubatura – na trzech poziomach powstanie 170 lokali
handlowo-usługowych z bogatą ofertą gastronomiczną, jak również cześć
rozrywkowo-rekreacyjna. Zajmą one łącznie 38,3 tys. m2. Kolejne 3
kondygnacje, łącznie z dachem, przeznaczone zostaną na parking gotowy
przyjąć 1200 samochodów.
Łączna powierzchnia całkowita - 93 tys. m2.
Wartość inwestycji - 100 mln euro.
Dodatkowo firma finansuje również infrastrukturę drogową wokół obiektu.
Źródło: www.naszemiasto.pl
ostatnia zmiana: 2011-02-02