Pierwszy rok wyścigów Volkswagen Castrol Cup dostarczył wszystkim niebywałych emocji. Kibice byli świadkami dramatycznych scenariuszy pisanych przez zawodników i ich mechaników.
W żadnym z dotąd organizowanych markowych pucharów nie było tyle dramaturgii, łez szczęścia i czasami smutku ile podczas sezonu 2005 Volkswagen Castrol Cup. Wszyscy jeszcze pamiętają walkę do ostatniej chwili o tytuł Samochodowego Mistrza Polski pomiędzy Jakubem Golcem i Robertasem Kupcikasem.
W tym roku sezon Volkswagen Castrol Cup rozpocznie się 28 kwietnia 2006 roku na torze Automodrom w czeskim Brnie. W stawce, oprócz dobrze już znanych zawodników, pojawi się 8 nowych, wśród nich wielu utytułowanych m.in. Artur Czyż (trzykrotny Mistrz Polski), czy też Łukasz Komornicki (uczestnik rajdu Dakar). Samochody pod względem technicznym nie zmieniły się w stosunku do ubiegłego roku, są to specjalnie przygotowane Golfy z silnikami wysokoprężnymi TDI o mocy 185 KM. Wyścigi rozgrywane będą na torach w Polsce, Niemczech i Czechach. Nagrodą główna jest Volkswagen Golf 2.0 TDI.
Zmieniony został regulamin zawodów. Do 40 minutowego wyścigu został dodany krótki, liczący 6 okrążeń sprint. O ustawieniu na polach startowych do sprintu zadecydują czasy uzyskane podczas kwalifikacji. Do wyścigu głównego zawodnicy wystartują w kolejności zgodnej z uzyskanymi miejscami w sprincie, przy czym kolejność na pozycjach od pierwszej do szóstej zostanie odwrócona. Obowiązkowa zmiana kół podczas wyścigu głównego – element, który wniósł wiele emocji i wzmocnił widowiskowość zawodów - odbywać się będzie pomiędzy 25 a 35 minutą, a więc w czasie o 10 minut krótszym, niż w ubiegłym roku.
Wprowadzenie dodatkowego biegu w ramach eliminacji spowodowało zmiany w sposobie naliczania punktów. Zdobyte podczas sprintu oraz biegu głównego punkty będą sumowane, a zwycięzcą eliminacji zostanie kierowca, który zdobędzie największą liczbę punktów.
02-03 czerwiec Tor Kielce (PL)